09.11.2008 Ol49-59 w drodze do naprawy – widać już zabudowania warsztatów w Pile. XI 2005
09.11.2008 Ol49-59. Pozbawiony kotła parowóz na terenie zakładów w Pile. Nie pozostaje nic innego jak czekać na powrót niezbędnej do działania części jaką jest kocioł. Piła 2006-12-09
09.11.2008 Ol49-59. A oto sam kocioł na wózkach technologicznych, pozbawiony wiatrownic i komina, odkręcone są też oba włazy na górze kotła. Piła 2006-12-09
09.11.2008 Ol49-59. Zbliżenie na stojak, czyli tylną część kotła, to w tej części znajduje się skrzynia ogniowa połączona z nim wieńcem stopowym i zespórkami. Widoczne otwory są właśnie miejscami, w którym były przyspawane zespórki, czyli obustronnie nawiercone pręty usztywniające całą konstrukcję kotła. Piła 2006-12-09
09.11.2008 Ol49-59. Widok z wnętrza kotła na róg po prawej stronie z przodu paleniska widoczny wieniec stopowy, który od dołu uszczelnia połączenia między płaszczem stojaka, a samą skrzynią ogniową. Piła 2006-12-09
09.11.2008 Ol49-59. A tak oto wygląda sam wieniec stopowy, a w nim stoi oparta obejma, która zostanie przyspawana na dymnice – będzie uszczelniać połączenia między drzwiami, a samą dymnicą. Piła 2007-01-23
09.11.2008 Ol49-59. Zbliżenie na ścianę sitowa w dymnicy. W niej umieszczone są płomieniówki i płomienice, przez nie w czasie jazdy leci do komina dym. Piła 2007-10-03
09.11.2008 Ol49-59. Pomimo śniegu kocioł czeka na nową skrzynię, jako ciekawostka wypada dodać, że bez osprzętu kocioł parowozu Ol49 waży 20 ton. Piła 2007-10-03
09.11.2008 Ol49-59. Kocioł do góry nogami, czyli w terminologii parowozowej do góry wieńcem… Wózki technologiczne pozwalają właśnie na swobodne operowanie kilkunastotonowym kotłem. 2007-10-03
09.11.2008 Ol49-59. Zbliżenie na ścianę podgardlaną kotła mały jej fragment będzie wymieniony. Po prawej widoczne oszlifowane gniazda zespórek.
09.11.2008 Ol49-59 Ten sam fragment widoczny od strony wewnętrznej, trzy większe otwory to miejsca, w których będą wspawane rury cyrkulacyjne.
09.11.2008 Ol49-59 Nowa dymnica parowozu stara jak było doskonale widać uległa przepaleniu. Blachy mają grubość 8 milimetrów.
09.11.2008 Ol49-59. Spodnia cześć kotła widoczne gniazdo odmulacza – przyrządu, który służą do oczyszczania kotła z mułu i drobinek kamienia kotłowego.
09.11.2008 Ol49-59. A oto tylna cześć kotła bez budki maszynisty i bez otuliny. Na kotle są już założone dwa wodowskazy.
09.11.2008 Ol49-59. Ponownie widok na część podgardlana kotła trzy wyczystki, które widać są umieszczone na przedłużeniu trzech rur cyrkulacyjnych, dzięki nim możliwe jest czyszczenie ich wnętrza. 2008-04-18
09.11.2008 Ol49-59. Wnętrze gotowej skrzyni ogniowej każda z zespórek jak widać jest już dokładnie obspawana, rury cyrkulacyjne znajdują się na miejscu, w głębi widać płomienice (większe) i płomieniówki (mniejsze). 2008-04-18
09.11.2008 Ol49-59. Skrzynia przegrzewacza. Jest to element, którym płynie para z przepustnicy do cylindrów elementy przegrzewacza (widoczne poniżej rurki) są wewnątrz płomienic, przepływająca nimi para uzyskuje większą temperaturę, a co za tym idzie większą sprawność ma silnik parowy.
09.11.2008 Ol49-59. A tak wygląda po naprawie parowóz na kanale w Parowozowni Wolsztyn. 2008-11-05.
08.03.2009 Pm36-2, Leszno, w oczekiwaniu na naprawę.