01.01.1970 ZIEMIANIN 2011 – Poznań Główny (fot. Z. Marciniak)
01.01.1970 ZIEMIANIN 2011 – Poznań Główny (fot. Z. Marciniak)
01.01.1970 ZIEMIANIN 2011 – Poznań Garbary (fot. Z. Marciniak)
01.01.1970 ZIEMIANIN 2011 – Poznań Garbary (fot. Z. Marciniak)
01.01.1970 ZIEMIANIN 2011 – Poznań Antoninek (fot. Z. Marciniak)
01.01.1970 ZIEMIANIN 2011 – Jarocin (fot. Z. Marciniak)
ZIEMIANIN 2011 (fot. Z. Marciniak)
ZIEMIANIN 2011 – Jarocin (fot. Z. Marciniak)
ZIEMIANIN 2011 – Jarocin (fot. Z. Marciniak)
ZIEMIANIN 2011 – Jarocin (fot. Z. Marciniak)
ZIEMIANIN 2011 – Koźmin Wlkp. (fot. Z. Marciniak)
ZIEMIANIN 2011 (fot. Z. Marciniak)
ZIEMIANIN 2011 – Krotoszyn (fot. Z. Marciniak)
ZIEMIANIN 2011 – Krotoszyn (fot. Z. Marciniak)
ZIEMIANIN 2011 – Krotoszyn (fot. Z. Marciniak)
ZIEMIANIN 2011 – Krobia (fot. Z. Marciniak)
30.05.2008 PIRAT 2008. Parowóz Pm36-2 w piątkowe popołudnie już pod parą oczekuje na wyjazd do Kołobrzegu. Dzień wcześniej na tym parowozie wymieniony został lewy inżektor, tak aby nie sprawiał już więcej kłopotów podczas całodniowych jazd z pociągami specjalnymi.
31.05.2008 PIRAT 2008. Poznań godz.6:13 poranne słońce zapowiada piękny dzień.
31.05.2008 PIRAT 2008. Piękna Helena lśni w słońcu podobnie jak Centrum Targowe MTP.
31.05.2008 PIRAT 2008. Przed odjazdem warto sprawdzić jeszcze raz sprężarkę.
31.05.2008 PIRAT 2008. Na kolejnej stacji “wolna droga”, więc pociąg pędzi dalej.
31.05.2008 PIRAT 2008. Kto nie smaruje, ten nie jedzie.
31.05.2008 PIRAT 2008. W drodze do Kołobrzegu można sfotografować różne ciekawe budowle.
31.05.2008 PIRAT 2008. Parowóz spisuje się bez zarzutu i żadna górka nie jest straszna.
31.05.2008 PIRAT 2008. Chętnych do powitania “Pirata” w Kołobrzegu nie brakowało.
31.05.2008 PIRAT 2008. Niecodzienny pojazd zmierzający do portu przez Park Miejskim zawsze budzi duże zainteresowanie.
31.05.2008 PIRAT 2008. Podczas postoju w parku chętnie fotografowano drużynę, która przyprowadziła parowóz do Kołobrzegu.
31.05.2008 PIRAT 2008. Wśród pięknych drzew przyjemnie nabiera się wodę do tendra nawet,
31.05.2008 PIRAT 2008. Po uzupełnieniu wody czas jechać na obrządzanie do lokomotywowni.
31.05.2008 PIRAT 2008. “Piękna Helena” na stacji w Kołobrzegu gotowa do drogi powrotnej.
31.05.2008 PIRAT 2008. Ostatnia szansa na zrobienie zdjęcia w świetle zachodzącego słońca.
13.07.2008 BARKAS 2008. Gdynia Główna. Pociąg retro jest podstawiany na peron.
13.07.2008 BARKAS 2008. Gdynia Główna – dzień zapowiada się ciekawie.
13.07.2008 BARKAS 2008. Na trasie mijać będziemy różny tabor.
13.07.2008 BARKAS 2008. Sopot – pierwsza ze stacji, na których pociąg retro wzbudzał zdziwienie i zainteresowanie.
13.07.2008 BARKAS 2008. W Gdańsku zabytkowy skład stanął obok pięknie zdobionej wiaty peronowej.
13.07.2008 BARKAS 2008. Charakterystyczny wyjazd z Tczewa.
13.07.2008 BARKAS 2008. Zamek w Malborku lekko przysłonięty dymem z parowozu.
13.07.2008 BARKAS 2008. Z tej strony nic już nie przysłania zamku oświetlonego porannym słońcem.
13.07.2008 BARKAS 2008. Stacja Malbork nie jest tak ufortyfikowana jak zamek, ale też ma ciekawą architekturę.
13.07.2008 BARKAS 2008. To już Elbląg i budowla często spotykana w czasach świetności parowozów.
13.07.2008 BARKAS 2008. Podczas postojów na stacjach można było podziwiać nie tylko infrastrukturę kolejową.
13.07.2008 BARKAS 2008. Bocznica Piórkowo – Wojskowy Rejon Przeładunkowy. Rampa rozładunkowa jedna, ale szerokości torów dwie.
13.07.2008 BARKAS 2008. To już stacja graniczna Braniewo. Ol49-7 objeżdża skład, a w tle widoczna, rzadko spotykanej konstrukcji, wieża wodna.
13.07.2008 BARKAS 2008. Po opuszczeniu Braniewa wjechaliśmy na teren Kolei Nadzalewowej.
13.07.2008 BARKAS 2008. Na odcinku Braniewo-Frombork Kolei Nadzalewowej widać zachowaną infrastrukturę kolejową oraz coraz więcej zieleni.
13.07.2008 BARKAS 2008. Im bardziej zbliżamy się do zalewu (do brzegu), tym zieleń jest coraz wyższa.
13.07.2008 BARKAS 2008. We Fromborku możemy podziwiać również inne zabudowania.
13.07.2008 BARKAS 2008. We Fromborku, na tle katedry, paraduje Ol49-7 dymiąc żeglarzom na suszące się pranie.
13.07.2008 BARKAS 2008. Tym razem pociąg przysłonił widok na zalew.
13.07.2008 BARKAS 2008. Jakież było zdziwienie plażowiczów, gdy na odludną plaże nagle wyszło około 200 osób.
13.07.2008 BARKAS 2008. A wszystko z powodu Świętego Kamienia.
13.07.2008 BARKAS 2008. Pociągiem podróżowali miłośnicy kolei, ale też miłośnicy kotów.
13.07.2008 BARKAS 2008. W Tolkmicku na zabytkowy dworzec przybyły tłumy, aby zobaczyć pociąg prowadzony przez parowóz.
13.07.2008 BARKAS 2008. W Tolkmicku w budynek stacyjny wkomponowano wieżę wodną, niestety już nieczynną.
13.07.2008 BARKAS 2008. Największym jednak zainteresowaniem cieszył buchający parą parowóz.
13.07.2008 BARKAS 2008. Pociąg pięknie paraduje na tle nadzalewowej zieleni.
13.07.2008 BARKAS 2008. Miłośnicy kolejowych zdjęć jadący samochodami za pociągiem nie opuszczali żadnej okazji do zrobienia dobrego ujęcia.
13.07.2008 BARKAS 2008. Wieczorny oblot składu w Malborku – ostatnie chwile pracy sprężarki.
13.07.2008 BARKAS 2008. Pociąg retro z trochę nowocześniejszą lokomotywą.
07.02.2009 Wolsztyn Experience, Ol49-69
07.02.2009 Wolsztyn Experience, Ol49-69
07.02.2009 Wolsztyn Experience, Ol49-69
07.02.2009 Wolsztyn Experience, Ol49-69
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – Niemiecki patrol na stacji w Wałczu.
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – W inscenizacji udział brał również czołg T-34.
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – na platformie umieszczono działko przeciwpancerne.
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – ostatnie chwile spokoju na stacji Wałcz Raduń.
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – pamiątkowe zdjęcie na stacji “Deutch Krone”.
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – przed bitwą odpocząć mażna wszędzie.
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – w czasie transportu dobrze jest porozmawiać.
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – szlak kolejowy patrolowany był na drezynie.
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – worki z piaskiem i koksowniki pozwalają przetrwać trudne chwile.
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – do obrony stacji wykorzystywano uzbrojenie różnego kalibru.
15.02.2009 WAŁCZ 2009 – zwycięstwo należało do naszych wojsk.
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
18.04.2009 PAROWOZEM PRZEZ WIELKOPOLSKĘ II (fot.Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Pt47-65 tuż przed odjazdem do Kołobrzegu (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Pierwszy po naprawie tak długi wyjazd, więc należy wszystko dobrze sprawdzić. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Przed ruszeniem w dalszą drogę należy dołożyć węgla do kotła. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – W Pile wodowanie parowozu zawsze cieszy się dużym zainteresowaniem. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Petucha mknie piękną, krętą trasą do Kołobrzegu. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Po drodze mijamy też mosty i wiadukty. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Rzut oka na “Petuchę” z góry. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Na stacji w Kołobrzegu jak zawsze duże poruszenie z powodu przyjazdu pociągu prowadzonego parowozem. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Czas na uzupełnienie wody. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Przejazd na wodowanie odbywa się w pobliżu hoteli i ośrodków wypoczynkowych. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Uzupełnienie wody w takich warunkach, to prawdziwa przyjemność. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Spero osób przyszło zobaczyć parowóz w nietypowej scenerii. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Wiele osób robi sobie zdjęcia na tle parowozu w parku. Również Lidka i Sylwia chciały mieć takie zdjęcie. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Powoli i majestatyczne ale z pełną parą Pt47-65 wraca na stację. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – W porcie obok latarni morskiej Wielkopolska Organizacja Turystyczna promowała turystykę kolejową w Wielkopolsce. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Jak widać zarówno panie prowadzące promocję jak i turyści z “Pirata” ubrani byli stosownie, czyli w koszulki z parowozami. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – “Turystyka na kolejowych szlakach Wielkopolski” cieszyła się dużym zainteresowaniem. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Pociąg “Pirat” z oliwkowymi wagonami gotowy do powrotu. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Pociąg zbliża się do Białogardu. Pogoda sprzyja podziwianiu widoków przez otwarte okno. (fot. Z. Marciniak)
30.05.2009 PIRAT 2009 – Na każdej stacji największe zainteresowanie wzbudzał parowóz. (fot. Z. Marciniak)
09.10.2009 Tr5-65 (fot. T. Opaska)
09.10.2009 Tr5-65 (fot. T. Opaska)
09.10.2009 Tr5-65 (fot. T. Opaska)
09.10.2009 Tr5-65 (fot. T. Opaska)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
05.12.2009 POŻEGNANIE Tr5-65 (fot. D. Gulowaty)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
02.05.2010 “Parowozem przez Wielkopolskę” (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
29.05.2010 PIRAT 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
12.06.2010 FLOTA WIELKOPOLSKI 2010 (fot. Z. Marciniak)
22.10.2010 “Szlakiem terminali” (fot. M. Klincewicz)
22.10.2010 “Szlakiem terminali” – Poznań Franowo, miejsce gdzie ma powstać nowy terminal kontenerowy (fot. M. Klincewicz)
22.10.2010 “Szlakiem terminali” – skład retro widziany z lokomotywy EU43 (fot. M. Klincewicz)
22.10.2010 “Szlakiem terminali” – tym razem zamiast kontenerów widać wagony retro (fot. M. Klincewicz)
22.10.2010 “Szlakiem terminali” – w oczekiwaniu na wjazd na terminal kontenerowy w Kobylnicy (fot. M. Klincewicz)
22.10.2010 “Szlakiem terminali” – Pm36-2 manewruje, a na terminalu trwa przeładunek kontenerów (fot. M. Klincewicz)
22.10.2010 “Szlakiem terminali” (fot. M. Klincewicz)
22.10.2010 “Szlakiem terminali” (fot. M. Klincewicz)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
28.05.2011 PIRAT 2011 (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 – z mgły wyłania się długo oczekiwany parowóz (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 – pierwsze wodowanie w tym dniu – GNIEZNO (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 – dawno w pobliżu budynku dyspozytora (budynek po prawej stronie) w Gnieźnie nie było widać czynnego parowozu (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 – kolejne wodowanie w tym dniu (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 (fot. Z. Marciniak)
14.04.2012 PIERNIK 2012 – widziana z okien pociągu piękna panorama Torunia w promieniach zachodzącego słońca (fot. Z. Marciniak)
12.05.2012 WOJCIECH 2012 – Ol49-69 a w tle nowy poznański dworzec (fot. Z. Marciniak)
12.05.2012 WOJCIECH 2012 – Ol49-69 w parowozowni Gniezno (fot. Z. Marciniak)
12.05.2012 WOJCIECH 2012 – Ol49-69 (fot. Z. Marciniak)
12.05.2012 WOJCIECH 2012 – Ol49-69 na obrotnicy, a w tle wieża wodna i jedyny w swoim rodzaju budynek dyspozytora (fot. Z. Marciniak)
12.05.2012 WOJCIECH 2012 – spotkanie dużego z małym (fot. Z. Marciniak)
12.05.2012 WOJCIECH 2012 – Ol49-69 w popołudniowym słońcu (fot. Z. Marciniak)
12.05.2012 WOJCIECH 2012 – Ol49-69 i jeden z ostatnich dźwigów portalowych wykorzystywanych kiedyś do nawęglania parowozów (fot. Z. Marciniak)
12.05.2012 WOJCIECH 2012 – pociąg retro i pięknie odnowiony budynek dworca w Pobiedziskach (fot. Z. Marciniak)
12.05.2012 WOJCIECH 2012 – Ol49-69 widziana z boku, a w dali wieże katedry w Poznaniu (fot. Z. Marciniak)
12.05.2012 WOJCIECH 2012 – pięknie się prezentuje nowy poznański dworzec z poziomu torów (fot. Z. Marciniak)