Wózek motorowy WM-5
Wózki motorowe WM-5 stosowano do przewozu materiałów i sprzętu, a po odpowiednim przystosowaniu również do przewozu pracowników na miejsce robót. Była to pierwsza konstrukcja tego typy po II wojnie światowej wyprodukowana przez polski przemysł pojazdów szynowych i przeznaczona dla służby drogowej. Znajdujący się w Wolsztynie wózek motorowy typu WM5 jest jednym z nielicznych zachowanych, sprawnych pojazdów tego typu w Polsce. Wyprodukowany został w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego we Wrocławiu Nadodrzu w roku 1958 za kolejnym nr fabrycznym 238. Z numerem inwentarzowym 7070 służyła długie lata pracownikom sekcji drogowej w Wolsztynie, później w Grodzisku Wlkp. Następnie pojazd trafił do parowozowni Wolsztyn, gdzie został poddany gruntownej odbudowie wraz z naprawą główną silnika spalinowego, elementów napędowych i instalacji elektrycznej.
Podstawowe dane techniczne:
- Silnik typu 352, o mocy 28,5 KM
- Rozstaw osi: 1700 mm
- Ciężar własny: 2980 kg
- Ładowność: 5 t
- Dopuszczalna szybkość konstrukcyjna: 45 km/h